Ghivece din cutii de conserve

Cum va spuneam in Ploaie de activitati, mi-s asa de mandra de ghivecele mele din cutii de conserve, de parca am facut vreo casa, castel, palat, nu doar niste simple ghivece invelite in servetele :))

Dar de atata vreme imi doresc, de atata timp admir ce frumuseti faceti voi pe bloguri, ce harnice si indemanatice sunteti, incat era absolut musai sa ma antrenez si eu putin. Multa vreme va mai trece pana imi va iesi si mie ceva chiar reusit, dar motivul pentru care nu imi mai incape inima in piept este ca AM INCEPUT si eu sa-mi exersez mainile si creativitatea.

Ideea de a face ghivece din cutii de conserve se plimba demult prin capul meu 

Pe langa ideea  de a face ceva frumos si folositor, ma atrage la fel de mult si cea a reciclarii si refolosirii lucrurilor ce ajung de obicei la cosul de gunoi. Cutiile acestea de conserve mi se parusera mereu bune la ceva. Bonduelle este mazarea mea favorita si cutii tot incercam sa strang mai multe, in ideea de a le face o data si bine. Cu tehnica servetelelor, caci modele mai frumoase ca pe servetele, greu sa facem noi!

Dar am un sot care nu suporta lucruri ingramadite si inutile :))

Eu adunam doua - trei, el le arunca, convins ca le tin degeaba. Intr-o vizita a prietenei mele, cu un an si ceva in urma, ii povestesc despre "nobila" mea intentie. Cum nu degeaba suntem prietene de aproape toata viata, imediat a percutat la idee. "Sa ne chemi si pe noi", a venit imediat raspunsul ei. Cum nu, cu maxima placere! Doar ca nu m-am adunat prea repede. Nici eu si nici suficiente cutii goale. Ca mai iau si mazare congelata, nu doar la cutii. Plus ca Mihai avea in continuare treaba lui. "Unde-mi sunt cutiile?"  aproape strigam la el, cu disperare. "Aaaa...., le-am aruncat. Tot nu faci nimic cu ele, umpli camara cu prostii!"

Ei, dar in primele zile din anul acesta, fiind noi in vizita la Corina si scotocind sa vad cu ce frumuseti si-a mai decorat casa, iar imi amintesc de proiectul ghivece din cutii. Dau drumul ideii si Corina iar rezoneaza. Ca sa fiu sigura ca nu mai stam inca un an cu proiectul doar in cap, propun sa fixam ziua intalnirii, caci doar asa mai apuci sa concretizezi vreo treaba. Am grija sa ii spun lui Mihai sa nu cumva sa se mai atinga de vreo cutie, daca vrea sa nu fac implozie. Si am grija, desigur, sa gatesc suficienta mazare. Mihai se cuminteste cu aruncatul, ca s-a convins el ca-i groasa treaba, mazarea se mananca cu multa placere, Corina vine cu baiatul si toate-s bune!

Mai putin servetelele!

Pai ce, astea sunt servetele pentru marele, fantasticul proiect al ghivecelor, asteptat de mai mult de un an?

Nu, nu sunt nici pe departe la nivelul asteptarilor. Am vazut servetele de o mie de ori mai frumoase ca astea, dar daca nu le-am luat la timp si daca nu m-am urnit prin centru, asta este. Lucram cu ce avem. Mihai saracul, a spus ca in trei supermarketuri nu a gasit niciun servetel care sa-i placa.

Il cred, servetele deosebite se cumpara din magazine specializate, nu din Carrefour sau Kaufland etc.

E vina mea, dar trec odata la poze, ca vad ca scriu aici de parca nu am mai pus un rand de cand visez la ghivecele astea, nu altceva!  

Materiale folosite

 Adunam toate materialele la un loc, adica:

- 6 cutii
- 4 oameni :))
- aracet
- 2 role de leucoplast
- servetele FRUMOASE!!!
- pensula
- foarfece

Cam asa ceva:

Dar nu uitati sa serviti niste mazare inainte!

Modul de lucru pentru realizarea ghivecelor din cutii de conserve, folosind tehnica servetelelor

 1. Curatam cutiile de hartie. Se rupe imediat si cutia ramane curata, fara urme de lipici sau hartie. Pe langa marimea potrivita, si de aceea am ales aceste cutii si nu altele.

2. Infasuram cutia cu leucoplast. Aici am avut de furca, ca leucoplastul avea un lipici asa de puternic, de trebuia sa fi mancat spanac, nu mazare, ca sa il dezlipesti de pe rola.

ghivece din cutii de conserve facute cu tehnica servetelelor
3. Desfacem foita superioara de servetel si o taiem la dimensiunea cutiei.

4. Aplicam aracet pe leucoplast, il intindem cu pensula si lipim usor foita superioara a servetelului.


5. A doua zi le-am dat cu  doua straturi de lac. Am facut aceasta operatiune, afara, in balconul deschis pentru ca mirosul lacului este foarte puternic. Dupa cum se poate observa, culoarea servetelelor s-a inchis putin datorita lacului, dar este musai sa le protejezi prin lacuire.




Cam aceasta a fost marea opera a ghivecelor din cutii de conserve. A fost o seara placuta si sper sa mai organizam astfel de sezatori! O parte din cutii a ramas la noi, o parte a mers la Corina. De-acum, Mihnea are in ce sa-si planteze fasole!

Mihaela Damaceami

Etichete: ,