Salată săsească cu pipote şi inimi


Aveam o datorie mai veche de a posta reţeta salatei cu pipote şi inimi, ce a stârnit interesul atunci când am scris ultimul meniu pentru două săptămâni. Abia acum i-a venit rândul, dar tot e bine, nu-i aşa?


salată cu pipote şi inimi

Dar mai întâi să vă povestesc ceva!


Cu vreo 15 ani în urmă, proaspăt angajată la actualul loc de muncă, aveam două colege tare simpatice. Una dintre ele era o doamnă foarte serioasă, elegantă, cultivată şi rafinată-Anca, iar cealaltă era mai simpluţă şi avea obiceiul de a întrerupe oamenii când vorbeau. Ambele erau foarte pricepute în ale bucătăriei şi încercau mereu tot felul de reţete noi. O rugasem pe Anca să-mi spună reţeta mâncării de pui cu tarhon şi când era cam pe la mijlocul ei, Sofi-cealaltă colegă, o întrerupe pentru a spune cum ar putea ea să îmbunătăţească reţeta. Adică, ar mai merge şi alte ingrediente, pe care începe să le înşire. Iritată peste măsură, Anca îi reproşează că nu există dată în care să spună cum se face o mâncare, fără ca Sofi să nu o întrerupă pentru a spune ce ar mai pune şi ar mai face ea. Sofi a înghiţit în sec şi a tăcut mirată, căci nici nu cred că îşi dăduse seama vreodată, că este un pic enervant felul ei de a întrerupe oamenii. Micul incident a trecut uşor, iar Sofi a continuat să facă acelaşi lucru şi să se uite ciudat la cei care erau deranjaţi de îmbunătăţirile ei.

Motivul pentru care am relatat această mică discuţie, este că m-am amuzat singurică în timp ce făceam salata săsească de pipote şi inimi. Am zâmbit amintindu-mi de Sofi şi de draga de Anca, căci am făcut fix acelaşi lucru. Am găsit reţeta salatei cu pipote şi inimi, într-un număr al revistei Cărticica Practică şi bineînţeles că am modificat-o. Doar puţin... Am adăugat morcov şi gulie, am făcut maioneză clasică, am mărit cantitatea unor ingrediente, şi deci, aveţi acum varianta "îmbunătăţită" :))

Ingrediente:

salată cu pipote şi inimi
- 600 g de pipote şi inimi, faţă de 10 bucăţi din fiecare, în reţeta originală;
- 2 bucăţi de ţelină de mărime medie;
- 1 morcov;
- 1 jumătate de gulie;
- 2 ouă pentru maioneză;
- 100 ml ulei;
- zeama de la o lămâie;  
- 2 linguri de iaurt;
- 2 linguriţe de muştar;
- usturoi;
- o legătură de pătrunjel;
- sare, piper.




Modalitatea de preparare:

1. Spălăm şi curăţăm toate legumele.

salată cu pipote şi inimi
2. Spălăm, curăţăm, fierbem pipotele cu inimioarele şi le tăiem în bucăţi de aproximativ 2 cm.

salată cu pipote şi inimi
3. Facem o mică cantitate de maioneză dintr-un gălbenuş fiert şi unul crud.


salată cu pipote şi inimi

4. Dăm pe răzătoarea mare rădăcinoasele.

salată cu pipote şi inimi
5. Amestecăm pipotele şi inimile tocate, cu rădăcinoasele, maioneza, iaurtul, muştarul, usturoiul presat, sarea, piperul şi pătrunjelul.
salată cu pipote şi inimi
salată cu pipote şi inimi
6. Punem în boluri şi lăsăm puţin la frigider.

salată cu pipote şi inimi
Şi gata!

Au devorat-o băieţii mei! Iar în ziua în care am pregătit-o prima oară, am mai făcut şi o prăjitură cu piersici, despre care eram aproape sigură că va avea mare succes. Şi când colo, surpriza a venit din faptul că au apreciat mai mult salata săsească de pipote şi inimi. Deja am făcut de două ori şi aseară mi-au spus din nou, că mai vor. Cantitate dublă!

Poftă bună, deci!

Mihaela Dămăceanu

P.S. Să aveţi un week-end minunat, eu voi fi puţin pe drumuri, până duminică seara.  

Etichete: