Prăjitură cu vişine - 1,70 lei porţia


prăjitură ieftină cu vişine
Prăjitura cu vişine inaugureză o serie de reţete simple, ieftine şi gustoase, pe care intenţionez să o lansez pe blog. Că tot le fac şi că tot v-am obişnuit pe-aici cu calcule şi socoteli. Cu această ocazie particip şi la provocarea Irinei, legată de slow living.

Vişinele deja au umplut pieţele şi chiar dacă vor mai fi prezente o vreme, am decis să fac mai repede prăjitura cu vişine, căci este una din preferatele casei. În Piaţa Obor, vişinele se găsesc la preţuri între 5 şi 7 lei/kg. Eu am luat cu 6 lei kilogramul şi am făcut şi prăjitura şi puţin compot. Cât de curând voi mai lua pentru congelat, ca să ne bucurăm de ele tot anul.

Dar să revenim la prăjitură, la care folosim aluatul simplu de pandişpan şi cam 700 de grame de vişine.

Această reţeta de prăjitură cu vişine ajunge la un cost total de 10,30 lei şi din această cantitate ies 6 - 8 porţii, depinde cum le tăiaţi şi cât apreciază fiecare că înseamnă o porţie. În concluzie, preţul unei porţii se încadrează între 1,28 şi 1,72 lei.



Ingredientele necesare:


- 700 g vişine -  4, 2lei

-  250 g făină - 1 leu

- 5 ouă - 2,5 lei

- 150 g zahăr - aproximativ 0,5 lei

- coaja rasă de la o lămâie

- 2 linguriţe de zeamă de lămâie - aproximativ 1 leu

- 2 pacheţele de praf de copt - 0,6 lei

- esenţă de vanilie - 0,5 lei

- un praf de sare

TOTAL: 10,30 lei pentru 6-8 porţii



Modalitatea de preparare:

1. Spălăm vişinele, îndepărtăm codiţele şi le scoatem sâmburii. În această etapă am avut şi ajutoare.


scoaterea sâmburilor vişinelor pentru prăţitura cu vişine


2. Transferăm vişinele în strecurătoare pentru a se scurge zeama.


3. Răzuim coaja de lămâie şi stoarcem jumătate din ea. Iese o cantitate mai mare de două linguriţe de zeamă. Din restul am făcut limonadă în care am pus şi sucul de la vişine, care nu este foarte mult.



4. Separăm albuşurile de gălbenuşuri şi batem spumă albuşurile. Avem grijă să nu pice gălbenuş în albuş, că nu mai iese spuma prea bine, aşa cum am păţit eu acum. Dar prăjitura tot a fost delicioasă şi aşa, deci nu vă descurajaţi :))



5. Adăugam sucul de lămâie, esenţa de vanilie, zahărul şi praful de sare. Batem din nou până ce spuma devine consistentă.


6. Amestecăm gălbenuşul cu uleiul până îl incorporează pe tot şi adăugăm peste spuma de albuş, amestecând de jos în sus.



7. Amestecăm făina cu praful de copt.

8. Adăugăm făina în spuma de albuş, amestecând încet cu lingura de jos în sus.

9. Punem compoziţia în tava tapetată cu ulei şi făină, apoi nivelăm frumos.

10. Pudrăm vişinele cu puţină făină.

11. Adăugăm uşor vişinele peste aluatul din tavă.

12. Punem tava în cuptor la foc mare 10 minute şi apoi la foc mic încă 20 de minute. Nu deschidem uşa cuptorului în acest interval. După cele 30 de minute ar trebui să fie gata, dar încercaţi cu scobitoarea dacă aluatul s-a copt.

13. Pudrăm cu zahăr.

14. Tăiem în bucăţi şi servim cu drag. Mi-au ieşit 12 bucăţi nu foarte mari, din care am pus două la o porţie. Deci 6 porţii, dar cred că foarte bine puteau fi tăiate şi în 8 bucăţi ceva mai mari ca ale mele, rezultând deci, 8 porţii.


Ajutorul de mare nădejde părăsise de multişor bucătăria, dar acum a revenit cu mare elan, la gustat, degustat şi cerşit cu ochişorii încă o porţie.

Nu este singura variantă de aluat, dar mie îmi este cea mai la îndemână. Se poate face tot anul cu vişine din congelator şi cu orice fructe doriţi. Este una din cele mai simple prăjituri şi preţul este foarte bun. Având în vedere că vişinele nu sunt chiar cele mai ieftine fructe, se pot folosi şi altele, reducând astfel suma totală a reţetei. Una peste alta, este delicioasă şi uşoară în toate variantele, deşi cea cu vişine este preferata noastră!

Voi cum faceţi prăjitura cu vişine?

Mihaela Dămăceanu












Etichete: